Thursday 4 August 2011

ARGHHH... LELAKI

Adam diciptakan Allah untuk menjadi khalifah bagi Hawa. aku terima hakikat itu. Tapi, hakikatnya pada zaman sekarang, kenapa terlalu susah untuk aku mencari lelaki yang boleh memegang 'title' khalifah itu. seboleh-bolehnya aku tak nak melaungkan bahawa aku benci pada lelaki. Bukan kerana aku kategori 'lesbian', astagfirullah hal azim.... nauzubillah, mintak simpang.. iman aku masih kuat untuk aku menjadi seperti kaum Nabi Lut. 

Cuma, apa yang menyebabkan aku rasa macam tu sekarang ni membuatkan hati aku seolah-olah menjerit untuk aku mengatakan aku benci lelaki. contoh yang ada depan mata aku mungkin membuatkan aku berperasaan begitu. kenapa nak melayan perempuan seolah-olah kami ni tak ada perasaan... tolongla... kenapa lelaki selalu ingin mencari isteri yang pandai masak, mengurus rumah tangga dan sebagainya... nak cari isteri ke nak cari orang gaji,,, cubala tanya diri tu sendiri... patutla lelaki selalu perut yang naik bila dah kawin... arghh.. bencinya aku...

kenapa kalau lelaki menolong isteri buat kerrja rumah satu benda yang memalukan ke? sedangkan Nabi pun boleh menolong para isteri-isterinya.. inikan kita... bukan kewajipan isteri sebenarnya untuk buat semua tu, hanya sekadar tanggungjawabnya sahaja sebagai isteri yang solehah. aku tau juga ego memang selalu dikaitkan dengan lelaki, ya, aku terima hakikat itu, tapi yang aku tak dapat terima bila teguran seorang perempuan hanya dipandang sepi seolah-olah kami ini tidak layak untuk menegur. zaman apakah sekarang??? martabat wanita sudah diangkat Nabi sejak dahulu lagi... tolongla sedar wahai lelaki... carila ilmu untuk menjadi khalifah kami... 

"Ya Allah, jauhkanlah aku dari hasutan syaitan yang boleh menyesatkan hati aku dari agamaMU" aminnn...

No comments:

Post a Comment